Gündemi geriden takip edenler




muhteşem yüzyıldaki mohaç meydan muharebesi bölümünü izledim harbiden ayıp lan artık. tarihimizdeki en güzel meydan savaşıdır. neredeyse 90 dk da 250.000 kişilik orduyu yok etmişiz (cimbom oldboys vidyosu akıllara gelsin..) ilk kez bir meydan savaşında hareketli toplar kullanılmış, o da ceddimizin aklına gelmiş. ve acayip bir sağanak yağmur varmış zaten o zırh avantajı bataklıkta büyük bir dezavantaja dönüşmüş macarlar içün. tabi bu yüzden kazandık
demiyorum herhalde ben tarihçi değilim. lafı getirmek istediğim nokta kral lajosun altın zırhı içinde çamura batmış halde ölüsünün bulunması. rivayet o dur ki Kan
uni onu bu halde görünce: "hiç bir kimse böyle bir ölümü haketmez yazık oldu çok gençti ona değil de onu bu yola itenlere yazıklar olsun" benzeri bir şeyler demiş. ama dizideki savaş şeyini özellikle izledim bunların hiçbiri yok. üstelik lajosu sakallı makallı 40 yaşında adam oynuyo. ulan öldüğünde 20 yaşındaydı adam. o güzel kiyafetlerin detayları kadar böyle basit şeylere biraz özen gösterin ayıptır ulan.. bu arada hürrem de patates gibi manita hea



spartaküs de gansere yenilmiş ve ölmüş. allah rahmet eylesin. game of thrones var şimdi. drama olarak güzel aslında gene seksli meksli olaylar varmış sibel kekillili filan ama emmy alan cüce de harbi oynuyor lan. ben dışarda filan görsem pek uzun süre bakamam adama allah affetsin ben cücelerden hoşlanmıyom harbi ufakken bağıra bağıra kaçarmışım o zamanlardan beri görünce içim kıyılıyo bi garip oluyo tiksinme değil de fobi gibi bişey herhalde bilmiyorum.


cüceler, engelliler, sakatlar, eşcinseller vs. için biz normal insanlarıın onlara yaklaşma tarzı ya da etik anlayışından söz etmek istiyorum. acıyarak bakma şeyimiz var. ya da bu insanlar sevgi, anlayış gösterme zorunluluğu ideolojisi hakim. özürlü deyince kızıyo bazı normal insanlar niye lan özrü var işte. kelime oyunlarıyla insanlık mı gösterilir. ya da böyle bi insandan bahsederken ilk önce bu özellikleriyle tanımlamak hata zaten. cüce dedim mesela ben de adını bilmiyorum çünkü. yoksa başka bi sıkıntım yok. bu insanların tek eksiği sevgi, şefkat filan değil en başta insan gibi muamele. yani yeri gelince gülelim, kızalım, fikirlerine katılmayalım, dalga geçebilelim de hatta. özgüven böyle yerleşir. yoksa katıksız sevgiyle zor. mesela bi kere marketteyken ayağı olmayan bi kadın baya çirkeflik yapmıştı bana haksız amk ama sonra etraftaki insanlar da "ma
zur gör sakat zaten..." tarzı araya girdiler kadın bariz şekilde bu özrünü gözümüze sokarak bi savunma oluşturmuş belli. çıkarken sırıtışından bile anladım bunu. işte bu çok kötü bir şey bence. onun öyle bi savunmayla toplumda bulunma, var olma çabası, ona öyle davrananlar yüzünden. peki nasıl olmalı derseniz teori anlatırsam sıkılırsınız gene dizilerden örnek vereyim:
bu konudaki etik anlayış house'un bi bölümünde cüce anne-kızla olan diyaloglarını izleyin tam anlamıyla öyle davranmamız gerekir. ne özürlerini yok saymak, ne de saçma sapan sevgi şeysiyle bunaltmak.



eşcinseller meselesi daha da beter bu açıdan. toplumda gözlüklü, şişman, uzun, kısa, kıllı, kılsız, sarı, esmer vs. herkesin alaya alınma durumu varken kendi cinsine ilgi duymanın (ya da diğer bin türlü ıvırzıvır) sırf cinsel ilişki anlamında değil normal sevgililer gibi hareketlerin fikri gibi şeylerin komik gelmemesi gibi saçmalık olabilir mi. eşcinsellerle ya da transeksüellerle daha doğrusu dışlanmışlarla arkadaş olma geyiği de öyle mesela. sanki tropikal ev hayvanı gibi bi bakış seziyorum ben samimi değil çünkü. "ben senin ardını dövdürmeni kabulleniyorum canım." benim de arkadaşım vardı birgün gastesinde de yazıyordu hatta böyle entel baskısından sıkıldığını anlatıyodu ama ben bi kere dalga geçtim diye kızdı uzun yıllar oldu konuşmadık. ulan ben senin bu yönünle dalga geçicem tabi niye alınıyosun ama bu seni yok etmek istediğim anlamında değil tabi. normal ilişkiler bile cinsel malzeme olmuşken alınganlık yapmasalar özgüven olarak daha "sert" olurlar. yoksa banane amk istersen sandalyeye ilgi duy, seviş. fetişizm zaten hep var yani takılmayın bunlara. neyse asıl sorun kendini sadece cinsel tercihi yüzünden kabullenmekle dayatmaları. lan sen cinselliğinle mi varsın sadece. bu nasıl bir savunma güdüsü.
böyle saçmalık olur mu. önce insansın işte ben senle görüşürüm konuşurum el şakası yaparım kızarım küfrederim severim döverim cinsel tercihlerinle ilgili şakalar yaparım bu şaka ciddiye almak istemediğimi değil beni ilgilendirmediğini anlatmak içündür. bir de ne kadar tepki verirsen o kadar gizli ibne filan olma ihtimalin artıyo niyeyse. ( bu noktada, afedersin ama yarraaam, bu ucuz freudçu bastırılmışın dönüşü meselesini sen bana mı öğreticeksin lan? iş oraya gelirse ben sana lacancı psikanalizle açıklamaya bi başlarım çükün düşer.) bu da garip bi algı. demek istediğim özetle kendilerini cinsel yönleriyle öne sürmesinler, tanımlamasınlar. ayrıca bu konuyu genel toplum algısından mesela benim gibi benim açımdan, kafamda mesela çok itici duran şeyin itici olup olmadığına karar verme yetisi benim elimdedir. karşı taraf olarak bunu kabul ettirme girişiminde bulunmayan insanlarla normal iletişimde sıkıntı yok zaten.ama sanane benim algımdan. benim sarışınları pek sevmemem seni alakadar eder mi mesela? hatta o arkadaş şey demişti "farketmişsindir ben geyim" dedi ben ne diyim şimdi "eee?" derim buna. benden mi hoşlanıyon derim en fazla biraz ürkerim bırakta biraz ürkelim. sonra zaten düşününce aman banane amk neyse ne lan ben de klasik mavi renk kot giymem mesela diyorum içimden.
bizde de var tabi gey mey olunca etrafta sanki bizi hemen arzuluyo zannediyoruz. gerçi ben çekici bi insanım ama neyse hatta kızların bayıldığı erkeklerin çoğu gey bu bize olan talebi arttırıyor diye düşünenlere kulak vermek gerekir. yani tavır konusunda örnek olarak gene dizilere bakarsak "shameless" dizisindeki gey elemanla kardeşinin muhabbeti buna örnektir.
ha bu popülist bi tartışma tabi ama günlük tartışma alanında sıkça rastlıyoruz ayar oluyorum artık.
bu mesele tarih boyunca elbette görülmüş hatta ünlü şahıslara filan atfedilir. milyonlarca yıllık "normal ilişki"kavramı da kafalarda bir anda düzelmez herhalde. mesela bunun insanlığın ortak genetik mirası konusuyla ele alınmalı. gene dizi şeysi olan barney tipinin çocuğu varmış. bu iş baya sıkıntılı. işte. bu çocuklar "normal aile" kavramı dışında bir ortam olacak. olumlu ya da olumsuz yorum yapmak istemem onun yerine çocuk kime baba diycek kime anne demeli filan diye komikliklerden bahsetmek isterim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder