zekalı çocuklar

Yüksek zekalı olmanın daha neye yaradığını pek anlamadım ben bu hayatıma kadar.Neyse konumuz bu değil aslında. küçüklüğümden bu yana epey bi insan tanıdım. bunların bazılarında aileler epey bi ilgiliydi arkadaşlarımla falan. benim ailemde benle epey bi ilgiliydiler ama ben onların okul vb mekanlara girmelerini istemiyordum. tek takılmayı çok severim, hem tek çocuğum ben(şımarığım da her dediğimi alırlar). sonra işte bu okullarda falan bi okul aile birliği olurdu orda arkadaşlarımın anaları olurdu. çocuklarını çok pohpohluyorlardı. kendimi epey gerzek hissetmiştim o zaman. bana o dönem çok havalı gelen özellikleri sayıyorlardı hocalara ;

"bizim oğlan evde kitabı yalıyor yiyor gece 11'e kadar çalışıyor . sınav başladıınnmıydııı unutuveriyor. doktor dedi 'dikkat dağınıklığındanmış '. zeki çocuklar da oluyormuş.."

"bizim çocuuk kesiinlikleee ama kesinlikle yaşıtlarıyla oynamıyor. yok yani anlaşamıyor çocuklarla. hep kendinden 3-4 yaş büyük çocuklarla oynar sokakta. televizyon hiç izlemez hep gazete okur"

buna benzer daha başka şeyler de vardı da unuttum. babam toplantıya gidince bunları duyup bana kızıyordu. "sen neden 11'e kadar ders çalışmıyosuun lann" diye. kasetli aterimi kırmıştı hatta.. yahu orta 2'de 11'e kadar ne çalışıcam ben allasen. lise öncesi dönem deyince nedense aklıma direk ' 1402 ankara savaşı ve timur'un filli ordusu ' geliyor..

bu dönem de herkes gaza geldi herkes çocuğunu yüksek zekalı sanıyor "aman çok hazır cevap , aman çok civelek" diye anlatıyorlar heryerde . benim de ufak bi yiğenim var ona da öyle diyolar ama ben ufak çocukta zeka pırıltısı olmasına karşı biriyim. hem zeka değil bence o tvde ki şeyleri taklit ediyorlar ya "ne görürse onu örnek alır"..

neyse blogumuzu takip eden velilere sesleniyorum çocukları sıkboğaz etmeyin. illa fen lisesi kazanıcak diye bişey yok. düz lise her zaman daha iyidir. düz liselerin en üst katının süper lise olması filan çok güzel şeyler bunlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder