mahalle de saygı kazanmanın yolu


Sosyal hayat ve güncel konulardan uzaklaşıp şimdi sizi bundan 10 sene öncesine götürmek isterim.

Bu zamana kadar 100 tane futbol blogunda mahalle maçları ile ilgili yazılar zaten okumuşsunuzdur.3 korner 1 penaltıydı, atan alırdı, amatör ruhtu zarttı zurttu onlardan bahsetmicem.gına gelmiştir çünkü.bana geldi en azından..

7 yaşına kadar şifresiz dönemde maç izleyebildim.7 yaşına kadar da pek ilgili değildim açıkcası futbola.ninja kaplumbağalar daha çok ilgimi çekiyordu.belime yastık bağlayıp gezerdim hatta neyse..avrupa maçlarına da babam izlerse izlerdim o yüzden pek futbol bilgim ve tekniğim gelişmemiş idi.mahallede adam alınırdı.takımdaki yaşca en büyük adam en iyi oynayan adam olurdu.toplar onda birleşir ve o şutu kullanırdı.zaman zaman kaleciyle karşı karşıya kalsanız bile arkadan o "pass lan passss" dediğinde şut çekmek yerine geri pas vermek zorunda kalırdınız.vermeyip gol kaçırırsanız tekme yerdiniz, yada topla üzerinize abanırdı. o yüzden bende hep pas vermek zorunda kalmışımdır.arada bazen gol attığımda olurdu.o yüzden şimdiki maçlarda da kişisel pek oynayamam driplingim zayıfdır :(

bir sabah ya da öğlen hatırlamıyorum tv de bir maç görmüştüm sanırım.adam ayağının dışıyla bir pas vermişti ve bu teknik çok hoşuma gitmişti.mahallede de kimsenin bu tip bir vuruş yaptığını görmemiştim.evdeki ufak topla deneme yaptım.çok kolaydı.top eli gibi dönüyordu.dışarda maç yapmak için toplandığımız da ısınmak için orta-kafa-gol oynardık.orta yapmak için ben geçtim.ayağımın dışıyla topun dibine girdiğimde futbol da en tehlikeli orta olan "kaleye paralel giden orta"ları kesiyordum.bazıları kaleye girip gol bile oluyordu.çünkü ufakken kalede olduğunuz maçlarda havadan gelen topları hatırlayın.f-16 füzesi kafanıza geliyor gibi çekinirdiniz o toplardan ve genelde gol olurdu o toplar,kurtarırsanızda büyük tebrikler alırdınız ve bir dahaki pozisyonda gol yerseniz bile kimse size kızmazdı...

herneyse gerçek maç başladığında ufak bir alanda nerdeyse 30 çocuk top oynadığımızdan şut pozisyonu bulmak çok zordu.genelde en büyük olan adam topla gelir bizde müdafamızı ederdik.topu alınca da bizdeki en büyüğe atardık topu. karşıdan rakip gelirken topu kestim , top önümde kalmıştı.o zamanlar 'kürek takımı' na gittiğimden çok hızlı koşuyordum ve pek yorulmazdım.o topu önüme alıp koşmaya başladım..karşıma biri çıkarsa top kaptırabilirdim.bunun gerginliğiyle topu aşa aşa gidiyodum.erdem(takımdaki büyük) top istiyordu benden.ayağımın dışını kullanmamın vakti gelmişti..erdem tam kalenin önündeydi ya top ona gelicek yada daha da falso alıp kaleyi delip geçicekti..arkamda rakibimin nefesini ensemde hissediyorken topu aştım ve ayağımın dışıyla dibine girdim..dünyadaki en muhteşem görüntüydü.top tamamen kafamdaki rotada gidiyordu ve o kadar güzel dönüyorduki..top gittiiiii gittiiii erdemi de aştı gittii gittiiii kalecinin 2 kolu arasından içeri girdi.."kalecinin boyunu aştıı lan gol mol değil buu amına koyiimmmmm" "gol lan gol nereye değil" "lan ben onu nasııı tutcamm" tartışmaları başlamıştı.ama benim pek umrumda değildi,aslında umrumdaydı lan golüm yeniyo orda direk tartışmaya atlamıştım :"kolunun arasından geçmedi mi lan kuran üzerine yemin etsene !!!"..

gol sayıldı mı sayılmadı mı hatırlamıyorum ama mahalledeki değerim artmıştı..takımlar seçilirken 3. adam olarak seçiliyordum.mahalle maçlarında da görev alıyordum arada.hatta bir mahalle maçında kaleciyken aut atışından gol yazmıştım.

konuyu "ya işte biz çocukken böle mücadelelerle büyüdük şimdiki çocuklar internetlerde wow oynayarak sanal dünyada mücadele ediyolar çok vahim" diyerek bitirmek isterdim ama öyle değil.geçen halı saha maçı yaptık.maçtan önce saha boştu.şut çalışması yapıyoruz.yine bi falsolu topun dibine girerek şut çekmeye çalışıyım dedim.kalenin üstüne 3 kale daha koysanız yine girmez.baya topa vurmayı unutmuşum lan ben... :(


3 yorum:

  1. bu güzel yazıyı okuduktan sonra, neill'i düşünerek huzurla uyuyabilirim. taa ki 9'a kadar pff .

    YanıtlaSil
  2. helal ska cok guzel olmsu gecenın bu saatınde baya guldum :))

    YanıtlaSil
  3. ... ıkı saat dusunme kım yazdı dıye

    YanıtlaSil