İstanbul için yemek rehberi: morgül büfe


(* fotoğraf temsilidir)


aslında adını unuttum. morgül büfe olabilir. isminden emin değilim ama mecidiyeköyde emniyet müdürlüğü binasına gelmeden mavi dekorasyonlu (mor da olabilir adı morgül olan bi yer niye mavi olsun doğrusu benim renk şeyi zayıf, gerçi adı morgül de olmayabilir aman ya neyse)
bi büfe tavanı filan büyük yani mekan büyük gibi ama sade böyle. işte orası.
oranın döneri şahane. zaten döner tezgahına bakınca anlarsınız. böyle biber domates filan da dizmişler ve eti de çok güzel. bi nevi sebzeli döner yani. sahibi muhtemelen karadenizli bi abimiz. zaten duvarlardaki yayla resimlerinden anlaşılıyo. oralar aslında iskandinav yaylaları ama olsun uzungöl resmi koyunca kaynıyo onlar. neyse ama cidden istanbulda yediğim en güzel döner ordaydı. belki damak tadıma uyuyo diye dedim ama döner bu yani bizim memleketten et getiriyo olamaz. şişe domates biber takıyo diye de sırf o kadar güzel olamaz. ama bu öyle hafife alınacak bir değişiklik değil bana göre.

benim damak şeysinde o ince bi olay. örneğin soğuk sandviçler için farketmez ama sıcak şeylerin yanına garnitür ekliyosanız tadı karışması lazım biraz. marul filan önemli değil direk konur bişey olmaz öyle ama adam döner koyuyo misal yanına böyle yanda kesilmiş biber domates filan koyuyo. öyle olmaz o iş. en azından şöyle bi ete değdir bi közle bişey yap yani. çok çiğ duruyo domatesin suyu değil de domatesi yıkarken üstünde kalan su böyle ağzıma geliyo ısırınca hiç hoşlanmadığım şeyler bunlar. az bi ruh katın. kafa çalıştırın. soul kitchen bro.
bi de biber ekmek arası şeyler için bence çok önemli bi enstruman . köftede ve döner de biber olmazsa olmaz. bence tadları çok yakışıyo etlen.
ama esnafımız yakar diye kaçıyo biberden hem de masraf olarak görüyo. yakmaz efendim közleyin ekleyin arasına nedir yani 3-5 kiloyla da tükkan batmaz.

burası da (adı neydi yaa :/ ) temiz düzgün bi yer işte arada gidip yiyin. ben de ablamlar taşınmazdan evvel uğrardım sık sık. aklıma geldi bugün. neyse geçerken uğrayın bi yarım yiyin benden de selam söyleyin. tanımaz ama söyleyin siz.
resmini de çekip yollayın bu gönderiye ekliyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder